2008.08.16. 12:35 mandyedi

X server - mission failed

Eddig azt tapasztaltam, hogy ha valamit elrontunk linuxon akkor azt ki lehet javítani. Google, fórumok stb. Mindig találtam megoldást, de most nem. Utánna néztem annak a bizonyos hibának, de csak anniyt találtam, hogy változtassam meg meg a színmélységet 16 bit-esre. Csodálkoztam is volna ha ez segít... Végül újratelepítettem az nvidia driver-t az alábbi leírás alapján: nvidia driver telepítésre ubuntura

Itt egy újabb probléma lépett fel. A telepítéshez le kellett tölteni az aktuális kernel forráskódját, de ezt a hibaüzenetet kaptam: Nem lehet lefordítani a következőt: 'ftp.kfki.hu' Nem lehet letölteni néhány archivumot. Ennek ellenére fel tudtam telepíteni a driver-t. Bár lehet pont emiatt nem működik.

Mivel nem tudom, hogy mi okozhatta azt hogy nem indul a grafikus felület és már kismillió hibaüzenetet kaptam (nem csak ehhez kapcsolódóan, hanggal is voltak problémák), újratelepíttem a rendszert. Bár azt tanácsolták, hogy ne adjam fel, de szerintem ha sikerülne is megcsinálni, nem múködne ugyanúgy. A többi rejtélyes hibáról nem is beszélve.

Az biztos, hogy mostmár óvatosabban fogok belepiszkálni a rendszebe és telepítgetni mindenféle csomagot.

2 komment

Címkék: x server


A bejegyzés trackback címe:

https://aeriel.blog.hu/api/trackback/id/tr4618495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evenorbi · http://linuxman.freeblog.hu 2008.08.16. 21:01:18

A linkelt leírás "kicsit" tőlbonyolítja a dolgot, de nagyon.
Nem tudom, de próbáltad a zárt meghatjtók telepítését? Esetleg az envy nevű programmal is fel tudod rakni a driver-t (tárolóban benne van, most nem tudom hirtelen a pontos nevét a csomagnak). És az nvidia oldaláról is egyszerűen lehet telepíteni a driver-t.
Nem kell a kernelhez nyúlni manuálisan.

mandyedi · http://mandyedi.wordpress.com 2008.08.16. 21:44:37

Tudom, de akkor csak így tudtam feltelepíteni. Egyébként a zárt meghajtók telepítésével szoktam.Most, hogy újraraktam a rendszert már úgy csináltam. Egyébként ez a leírás pont azért van, ha hivatalos oldalról tölteném le a drivert, mert az hiányolta nekem is a kernel forrást. De azért kösz a tippet ;)
süti beállítások módosítása