2008.08.18. 19:07 mandyedi

Grafikus programozás - kezdet

Korábban már említettem, hogy elkezdtem tanulgatni a grafikus programozást linuxon. Első lépés az információ szerzés volt; tutoriálok, fejlesztőkörnyezetek stb. Összeállítottam egy listát, ami szerintem jól jön a kezdéshez. Nem állítom, hogy ez a legjobb és szent írásnak kell venni. Ez csak egy alternatíva, aki tud jobbat megoszthatja velem, jó néven veszem. ;)

Synapticból ezeket töltöttem le:

libgtk2.0-0 libgtk-dev - programcsomagok, fordításhoz szükségesek.
glade-2 vagy anjuta - grafikus fejlesztőkörnyezet. Job min ha csak írkálgatni kell, de nem váltja ki teljesen, jobb ha tudjuk mifánterem a forráskód:) szerintem... van már glade-3 is, de abban nem lehet exportálni a forráskódot C-be, 2-ben igen csak még nem jöttem rá hogyan xD De szerintem nem is fogok, mert az anjuta sokkal profibb, ezt fogom használni.
libgtk2.0-doc - /usr/share/doc/libgtk2.0-doc/ mappába tölti le. Dokumentáció és tutorial a gtk-hoz.
gtk2.0-examples - Egy nagyon praktikus kis program. gtk-demo paranccsal tudjuk elindítani terminálból. Példaprogramokat tartalmaz. Futtatásuk közben megnézhetjük a forráskódját is.

Továbbá 2 leírás magyarul:

Gtk tutorial: http://gtk.pergamen.hu/ érdemes letölteni a zippelt fájlt is! Van benne még pár hasznos leírás, segédlet stb.
Pere László - GNU/Linux programozása grafikus felületen - http://www.blumsoft.eu/pere_gtk.html

Továbbá mnég fontos lehet a build-essential csomag telepítése is, ami tartalmazza a C és C++ fordításához szükséges dolgokat. Feltéve ha ezeken a nyelveken írjuk a programot. És még valami észrevétel! A Gtk tutorialban az alábbi parancs van megadva a forrás fordításához:
gcc -Wall begin_win01.c ‘pkg-config --cflags --libs gtk+-2.0‘ -o program
Nekem ezzel nem működött, az alábbi módosításra volt szükség:
gcc `pkg-config --cflags --libs gtk+-2.0` -o program program.c
Különben az alábbi hibaüzeneteket kaptam:
 gtk+-2.0‘ -o program
gcc: ‘pkg-config: No such file or directory
gcc: gtk+-2.0‘: No such file or directory
cc1: error: unrecognized command line option "-fcflags"
cc1: error: unrecognized command line option "-flibs"
 

2008.08.19. - egy kis uólagos megjegyzés: a fordító parancsban 4 utasítást közrefog az alábbi karakter: ` Ez nem egyezik meg ezzel: ' !!! előbbit AltGr + 7 utóbbit Shift + 1 kombinációval érjük el. A mi esetünkban az elsőre van szükség! Ez az apróság 1-2 órás szenvedést okozott nekem. :)

Szólj hozzá!

Címkék: gnu gtk gtk grafikus programozás glade anjuta gtk tutorial


A bejegyzés trackback címe:

https://aeriel.blog.hu/api/trackback/id/tr50621819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása