2008.08.15. 23:19 mandyedi

X server nem indul :/

Nos gondoltam leírom mi rosszat tettem tegnap és miféle galibát okozott ez. Még nem ikerült megoldanom a problémát, de egyre beljebb jutok az útevsztőben.

Az egész azzal kezdődött, hogy nekifogtam a grafikus programozásnak. Kezdetnek egy kis ablakocskát készítettem egy nyomógombbal, majd ezt szerettem volna lefordítani és futtatható állapotba tenni (bocs h ne szakszavakkal fejezem ki magam:) ). Fordításnál viszont valami hibát írt ki. Lényeg, hogy hiányolt 1-2 csomagot. OK, hiányzik, telepítsük fel... a hiba nem oldódott meg. Utánnan néztem és más fórumokon már kértek segítséget hasonló problémával, de megoldás csak nem volt. Végül elkezdtem lázas library-telepítésbe :) pl libgglib, libgtk stb. jóégtudjamégmiket. Aztán azt vettem észre hogy valami nem stimmel, kezdett fagyni az ubi. Ctrl+Alt+bakspace, grafikus felület újraindít, de nem jött be semmi. Megjelenik a kis animáló kurzor, hogy várjak, de semmi. Újraindítottam a gépet, de ugyanez fogad mielőtt megjelenne a bejelentkező felület.

Körülnéztem a log fájlokban (/var/log/...) és találtam némi hasznos információt:

... gdm_slave_xioerror_hander Végzetes hiba (/var/log/syslog)

cat /var/log/Xorg.0.log | grep EE utasítsára az alábbit kaptam: Failed to initialize GLX extension (compatible NVIDIA X driver not found)

Így már kezd tisztulni a helyzet. Még utánnanézek a syslog-ban talált végzetes hibának aztán ha nincs más megoldás, újratelepítem az nvidia drivert és reménykedem, hogy helyre áll a grafikus kezelőfelület.

Szólj hozzá!

Címkék: x server


A bejegyzés trackback címe:

https://aeriel.blog.hu/api/trackback/id/tr81618079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása